23 januari, 2010

The lunatics have taken over the asylum - deel zoveel

 Ja, marketing, de wetenschap van nu, je kunt er maaster of aarts mee worden en toch fijn mbonivo hebben zoniet lager, en boodschappen doen bij de neurologie.


Stel, je gaat boodschappen doen. Het is vrij warm buiten en je hebt eigenlijk ook wel dorst. Bij het schap met bronwater aangekomen, besluit je een flesje water te kopen. Maar eehhh, welk flesje? Er staan best veel verschillende merken in allerlei groottes en vormen. Het moet niet te groot zijn, handformaat. Niet te duur, dus niet de bekende commerciële merken. Ehh, hé, dat flesje ziet er wel aardig uit. Iskilde… absoluut de mooiste fles in het schap. Uit Denemarken… Geen idee wat Iskilde betekent, maar Denemarken is toch een land met veel sneeuw en beekjes en gezonde mensen op skihellingen? Zelfs de letters op de fles zijn helderblauw, de kleur van Scandinavische ogen… de fles ziet er zo helder en simpel en koel uit – als het water van een Deense bergbeek. Hmm, maar eens proberen. En Iskilde komt in je mandje terecht...
Heusjes.
Zo denk ik bij een lekker kontje vanzelf aan de PvdA (Wouter Bos nietwaar) dus dan weet ik wat ik moet stemmen, en bij chocoladevla aan een echte Brabantse alpenweide zoals afgebeeld. Met bruine koeien, want die geven natuurlijk de beste chocoladevla, dat spreekt.
Eerlijke kontjes, eerlijke waar.
Neuromarketing.
Blijkbaar was het Truthout.org al te gek - de site riep op een petitie ertegen te tekenen. ik begon prompt deze post te schrijven en bij het automatisch verversen van de Truthoutpagina was de petitie alweer totaal verdwenen. Ik meende al dat men in de VS een andere datum had voor aprilgrappen.
Maar ga uw gang, en doe de groeten aan de Belgische boerinnen in strakke Lederhosen die u - jodeleehietie - Brusselse kaas gaan aansmeren!

Geen opmerkingen: