12 maart, 2011

Boeken "vernietigd" door de zorgfirma Osira


Namens de zorgfirma Osira is ons medegedeeld dat de geroofde eigendommen van mijn moeder "vernietigd" zijn. Waar men boeken verbrandt...
Drie titels waarvan ik weet dat ze in mijn moeders laatste boekenkast stonden.

Mijn toenmalige lief Chris begreep dat mijn moeder filosofische interesse had. Ik dacht en denk dat zij deze overschatte. In ieder geval gaf zij mijn moeder een boek van haar lievelingsfilosoof Ton Lemaire, ca. 1980-editie, Filosofie van het landschap.
Ik had het willen redden van de kringloopwinkel vanwege dit verhaal. Ook omdat Ton Lemaire sinds hij zich tot het anarchisme bekend heeft ook mij dierbaar is.


Werkelijk stukgelezen in haar laatste jaar: Gedachten van Raplh Waldo Trine. Maar ook In harmonie met het oneindige stond in de kast - vertaald door Ali Sanders van Loo, gecorrigeerd door Louis A. Bähler, twee Nederlandse christen-anarchisten.


En natuurlijk een topstuk om te "vernietigen" voor een zich katholiek noemend verzorgingshuis: de bijbel.

Overigens mag u er van uitgaan dat u zich aan heling schuldig maakt als u iets koopt bij een zogeheten rommelmarkt in Sint-Jacob, Plantage Middenlaan, Amsterdam, en dit zal wel voor meer panden van de Osirafirma gelden.

Geen opmerkingen: