25 maart, 2009

Tien jaar wennen aan het barbarendom


Tien jaar geleden was het gemakkelijker niet-murwgeslagen door de dagelijkse vanzelfsprekendheid van het barbarendom in te gaan tegen de frisse-vrolijke-oorlogsretoriek die de propagandamedia over ons uitstortten. Ik weet niet eens of mijn beschouwing over de eenzijdige NAVO-oorlog tegen Servië nog ergens online staat. Het waren tijden waarin het internet een aanzienlijk kleinere rol speelde, zeker wat mij betreft, als tegenmedium. Het waren dagen waarin ik door de oorlog in contact kwam met mensen die een nieuw anarchistisch blad (Tegen de stroom) gingen uitgeven dat beoogde tot een organisatie te komen. Ik heb er ook voor geschreven, al leek en lijkt die organisatie mij illusoir. De betrokken kameraden hebben het ook al tamelijk snel opgegeven. Niet dat ik daarmee nu blij ben...

En zie het genante overzicht van wat de Britse pers en de BBC uitkraamden over een oorlog die nog eenzijdiger was dan de aanval op Gaza rond de jaarwisseling.

Op de foto: het vrouwenklooster van de Heilige Drieëenheid, Kosovo, opgeblazen namens de NAVO in juni 1999..

Geen opmerkingen: