21 januari, 2009

Zo helemaal een met de aarde - 2


Voeten op de aarde, jawel. Zoekend naar een boek van Bernard Lietaer, zoals deze week aanbevolen door George Monbiot, kwam ik terecht in hoekjes van het internet - en Nederland - die ik niet ken(de). Alleen WIllem Hoogendijk kan ik nog thuisbrengen - schreef of schrijft die niet voor Van Arkel, een uitgeverij die ik de charlatannerie rond Chief Seattle moeilijk kan vergeven?

Je verdwaalt binnen de kortste keren in het groen dat zo sympathiek overkomt maar waar vast ook zweethutten en een Nieuw Maanbewustzijn aan vastzitten, en het Besef een Geheel Nieuwe Tijd betreden te hebben. Maar misschien heb ik het mis.
Kleureneconomie, Gezonde gronden (het streven komt uiterst sympathiek over), Anastasiadorp (in tegenstelling tot wat Nederlandstaligen gewend zijn moet de klemtoon bij deze naam op de vierde lettergreep, de i dus, vallen) en - deze klinkt nog het meest met de voeten op de grond - Emma's Hof.

Plezierige dwaaltocht...

Geen opmerkingen: