31 januari, 2009

Van oude mensen


De LP's die ik van mijn eerste zelfverdiende geld heb gekocht weet ik nog allemaal te vermelden: The Ronettes, Dionne Warwick, Sly & the Family Stone - en bovenal zoveel mogelijk van The Lovin' Spoonful. Zeker mijn dierbaarste witte band uit de VS, schoonheid waarbij ik (iin gedachten alleen al) nog steeds kan wegsmelten.
Hun directe maatschappijkritiek was en is nog steeds minder pruimbaar dan de ingetogen "gewone" liedjes die nooit gewoon zijn. Daarom is Hums mijn favoriet. De hitsingles Summer in the city en Daydream heb ik altijd minder goed kunnen verdragen.

Maar aardig om te lezen dat iemand het na ruim vertig jaar oprecht opneemt voor Everything playing. Een LP waarover de doem van het naderende vertrek van Zal Yanowsky en John Sebastian hangt.
In het pierencircuit is nu een groep actief die net doet alsof het nog dezelfde is, maar Zal is dood en John B. doet niet mee.

Dingen die voorbijgegaan zijn.

Geen opmerkingen: