15 oktober, 2008

Na bezoek in de verkeerde buurt


Even verdwaald op zo'n ultrarechtse zwetserssite - je kunt er terechtkomen via deeplinks. En het is ook leerzaam om de ideologische modderpoel waarin deze mensen wroeten te zien.

De Grote Vijand zijn natuurlijk "de moslims". Die zijn achterlijk en niet verlicht, dat dient u goed te weten. En ze zijn het allemaal, er zijn geen nuances. Zo willen ze allemaal graag homo's met hun hoofd naar beneden van flatgebouwen gooien (staan die flatgebouwen ook voor achterlijkheid?). En "wij" zijn nu juist zo tolerant tegenover homo's. En vrouwen. En Joden. Noem maar op, we zijn er tolerant voor. Nou ja, behalve dan tegen intolerante lui, zoals moslims. En multiculti's.

Dan wordt in bovenvermelde kringen wel gezinspeeld op een complot tegen Haider, waarbij het J-woord natuurlijk niet valt maar wel vermeld wordt dat hij zich scherp had uitgesproken tegen speculanten kort voor zijn dood.
Men heeft in die kringen ook iets tegen de burgemeester van Amsterdam, laat mij raden waarom. Maar de mooiste zijn de toespelingen op de vermeende seksuele voorkeur van vice-premier Wouter Bos. Iemand die De Kringen ongetwijfeld graag met het hoofd naar beneden van de minaret wil gooien. Als het om homo's gaat zijn zogenaamd links en rechts geheel aan elkaar gewaagd. En meer - het zou mij verbazen als McCain niet de verkiezingen in de VS wint, maar dit niet geheel terzijde.

Ik ben zelden op een kort ogenblik - dus niet blijvend, daar is zij niet belangrijk genoeg voor - zo kwaad geweest als op de vriendin van Wouter Bos. Hij moest nog Wouter Bos worden, als u begrijpt wat ik bedoel. Daar heeft hij aan gewerkt en nu is het zover. Tot weiniger genoegen - nou ja, bij de Shell is men blij met hem. En in de bankwereld.
Er moet echt wel iets gebeuren wil ik hysterica! tegen iemand roepen - het spreekt zichzelf tegen, geef ik toe -, vooral omdat het een uitdrukking is die alleen tegen vrouwen gebruikt kan worden. Ik wil mij er desnoods wel voor schamen maar de boosheid van toen wordt er niet ongedaan mee gemaakt. Vooral omdat ik opkwam voor mijn geliefde - nee, geen spijt.
Maar goed, het was wel een meisje van het vrouwelijk geslacht. Nee, hij is niet met haar getrouwd. Sinds de nieuwste verwikkelingen is hij wel haar baas, want zij is Iets Belangrijks Bij Zekere Bank geworden.
Wouter Bos interesseert mij eerlijk gezegd zo goed als niets. En al was hij van de herenliefde... maar hij is het niet, nee.

De wereld is klein. Te klein misschien. Maar ik blijf wel weer uit Verkeerde Buurten.