16 juli, 2008

RG de 50-quidman schiet vol - 1

En toen midden in de week ontving ik een mail die mij attent maakte op een boek over radiotunes. De schrijvers zoeken er nog bij. Op zeezendersites heb ik enkele bijdragen hierover geleverd, maar - torenspits nog aan toe zoals Pa Pinkelman het zo mooi zegt - ik heb mijn eigen tunes.
Ze zijn allemaal even dierbaar. Reken maar dat je ze bij het begin start met een gevoel van verwachting. En ook als afsluiting roepen ze gevoelens op bij de programmamaker. Nou ja, in ieder geval bij deze. En ik neem aan dat het bij de luisteraar ook zo is - want anders zou dat boek er niet zijn.


Sly & Robbie, Get to this, get to that heb ik in de latere periode voor dagprogramma's op RVZ gebruikt.



Nee, deze is niet exclusief. Tony Allan en Andy Archer waren mij zeker voor. Ik had hem toevallig bij mij tijdens mijn eerste programma op mART, Amsterdam, en heb hem daar sindsdien als eindtune gebruikt: Herb Alpert's Tijuana Brass, Flamingo. Vooral de laatste keer op dit station staat mij nog sterk bij. Belangrijker wellicht: ik sloot er 's winters mijn sessies in Vaaghuyzen mee af.
Gekoppeld aan The happening.


Wat heb ik niet lang naar deze plaat moeten zoeken! En nu, moeiteloos, een muisklik. Afsluiter van sessies in Vaaghuyzen, zomergedeelte van het jaar: Yellow balloon, [Jan and] Dean.

1 opmerking:

Anoniem zei

Mooi hoor! jaja pink weg die traan!