16 december, 2007

En weemoed


Nog wat toegiften voor het weekeinde. How much are they? van Jah Wobble, herkenningsmelodie van WHS Radio. Als alles goed ging begonnen ze om 21 uur op de 95,5, na RVZ, maandag tot en met donderdag.

Van de RVZ-herkenningsmelodieën allereerst Technopolis van het Yellow magic Orchsetra, waarvan nog twee nummers gebruikt zijn - alle drie roepen ze net als het bovenstaande speciale gevoelens bij mij op. Alleen heb ik YMO steeds zelf gedraaid, Jah Wobble was van de collega's.

De eerste herkenningsmelodie van RVZ was Sleepy shores van het Johnny Pearson Orchestra. Omdat de studio van het station de kamer boven de mijne was kon ik door het plafond horen wanneer het station in de lucht kwam. En op den duur zat ik zelf achter het mengpaneel om dit te draaien, aan het begin en het einde van de uitzending. Een speciaal soort spanning, verwachting respectievelijk spijt dat het voorbij was - het mengsel gevoelens dat zo'n tune weer naar voren roept is moeilijk te ontleden, maar het is speciaal.
Als u wilt hoeft u niet alleen te luisteren naar dit filmpje, maar voor mij is er geen enkel verband tussen beeld en geluid in dit geval.



Nou, vooruit - dan ook nog het nummer dat ten grondslag lag aan de feestbandmars die de herkenningsmelodie was van Radio Kemphaan in het begin (March van You're a big boy now). Eerlijk gezegd zie ik niets en hoor ik hier alleen maar, wellicht ligt dit aan mijn browser. (U kunt klikken op het witte vlak als het bij u ook zo is).
.

Darling be home soon, The Lovin' Spoonful.
Sterkte deze week.
Dank u.

Geen opmerkingen: