31 december, 2006

Boheemse rapsodie


Het jaarlijkse feest van de kleinburger is weer op de radio: de top-2000 aller tijden van wat ze Radio 2 noemen. De eerste vrouwelijke artiest-alleen komt voor op nr. 32. Kate Melua met een nummer dat ik niet ken (en dat wil ik graag zo houden). De eerste "zwarte" plaat staat op nr. 113 - Nederland koffieshopland, nietwaar: Bob Marley and the Wailers No woman no cry. You can say that again.
Omdat u hier helemaal niet op zit te wachten, maar omdat dit toch lekker mijn vrijplaatsje op het net is mijn top-25 retrograde. Het is een momentopname, maar dat is het altijd. Alleen nummers die ik zelf heb mogen meedoen, een hoofduitvoerende mag maar een keer voorkomen.

  • 25. Badge - Cream
  • 24. In the pines - Bill Monroe & the Bluegrass Boys
    (ook: Black girl - Leadbelly/The Four Pennies)
  • 23. Sweet dreams - Roy Buchanan
  • 22. Ever fallen in love? - Buzzcocks
  • 21. All for you - Earl VanDyke Six
  • 20. You can have her - Roy Hamilton
  • 19. Verdes são os campos - Teresa Silva Carvalho
  • 18. Never goin' back - Lovin' Spoonful
  • 17. 'Round midnight - Jimmy McGriff/Julie London
  • 16. Almost prayed - The Weather Prophets
  • 15. Água de beber - Elza Laranjeira/Maysa
  • 14. Seven daffodils - The Mojos
  • 13. Atini naï - Fairouz
  • 12. Follow me - The Drifters
  • 11. Cast your fate to the wind - Vince Guaraldi/Sounds Orchestral
  • 10. She bangs the drums - The Stone Roses
  • 9. Some day we're gonna love again -Barbara Lewis/The Searchers
  • 8. Got love if you want it - Slim Harpo
  • 7. What'cha gonna do 'bout it - Doris Troy
  • 6. Open the door to your heart - Darrell Banks
  • 5. So much in love - The Mighty Avengers
  • 4. Let's work together pt.1&2 - Wilbert Harrison One Man Band
  • 3. Blue yodel #1 - Jimmie Rodgers
  • 2. On the sunny side of the street - Tommy Dorsey Orch. feat. The Sentimentalists
  • 1. I'm on my way home again - The Everly Brothers

    Ik dank u voor uw aandacht...
  • Geen opmerkingen: